انواع مقالات، آموزش ها، اخبار و ...

نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو

✍️ نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو :

نقش کوکتل های مزوتراپی در رویش مو
افزایش میکروسیرکولاسیون موضعی در منطقة تزریق توسط مواد وازودیاتور موجود در کوکتل.
تأمین مواد غذایی، املاح و ویتامین های مورد نیاز برای رویش موها.
اصلاح سبوره و تنظیم ترشح سبوم توسط تزریق داروهای تنظیم کننده سبوم.
تحریک بهبود و بازسازی بافت های اطراف با اثر میکرونیدلینگ ایجاد شده توسط تزریقات مکرر.

💧مزوتراپی و پیوند مو

از مزوتراپی می توان در جهت ارتقاء کیفی نتایج جراحی پیوند مو نیز استفاده کرد. برخی متخصصین معتقدند که انجام مزوتراپی قبل از پیوند مو، موجب تقویت فولیکول های مو، افزایش میکروسیرکولاسیون و پذیرش بهتر پیوند می شود و انجام مزوتراپی بعد از پیوند مو با بهبود سریعتر ادم و هماتوم، ترمیم زخم ها و نیز تقویت گرافتهای کاشت شده همراه خواهد بود .

💧برخی نکات مهم در مزوتراپی مو

مراحل اصلی انجام انواع درمان های مزوتراپی یکسان است و تفاوت عمده آنها در نوع داروی انتخابی و عمق و روش تزریق است. برای اجرای درمان ها باید، ضمن رعایت کلیه موارد ارائه شده ، به توصیه های کمپانی سازنده دارو یا کوکتل مورد نظر نیز توجه نمود و طبق آنها عمل کرد .

💧قبل از درمان از بیمار بخواهیم شب یا صبح روز قبل از مزوتراپی سر خود را بشوید.
حدود سه دقیقه قبل از شروع تزریق، موضع درمان را با الکل 70 درجه یا نانوسیل ضد عفونی میکنیم .

💧حین درمان
جهت سهولت کار و دسترسی بهتر و مشاهده دقیق تر محل تزریق، از یک شانه دم باریک استفاده کنیم .

در مبتلایان به آلوپشی آره آتا ( ریزش موی سکه ای )، محل تزریق درون خود ضایعه خواهد بود و نیازی به تزریق در محلهای غیر درگیر وجود ندارد. در صورت ابتلاء ابروها به آلوپشی آره آتا تزریق با همان مقدار و تکنیک تزریقات اسکالپ در نواحی مبتلا انجام می شود.

جهت کاهش اضطراب و افزایش اطمینان خاطر بیماران، در حین انجام پروسه، با آنها صحبت کرده و به صحبتهای بیماران گوش فرا دهیم .

💧بعد از درمان
به بیمار توصیه میشود تا 24 ساعت بعد از درمان، از شستشو، شامپو زدن و رنگ کردن موها اجتناب کنند ودر طی دوره درمان از شستشوی بیش از حد موها پرهیز کرده و حداکثر دو الی سه بار در هفته موهای خود را بشوید.

💧انتظارات درمانی
انتظار می رود پس از گذشت چهار جلسه درمان با مزوتراپی، توقف ریزش موها در نود درصد بیماران قابل مشاهده باشد همچنین در موارد درمان ترشح بیش از سبوم (چربی ) ، معمولاً بیمار پس از گذشت سه جلسه از شروع درمان، از کاهش نیاز به شامپو زدن به علت تنظیم تولید سبوم، رضایت خاطر خواهد داشت.
بطور معمول بعد از گذشت سه ماه از شروع درمان، رویش مجدد موها آغاز می شود. که هر چه بیمار جوانتر باشد، پاسخ به درمان بهتر خواهد بود.
لازم است نتایج درمان در فواصل مشخص ارزیابی و درصورت لزوم نسبت به تغییر برنامه یا فرمولاسیون کوکتل، در جلسات بعدی اقدام شود.
در صورت موفق بودن درمان، باید تغییرات معنا داری در نتایج تریکوگرام مشاهده شود، لذا بهتر است پس از گذشت یکسال از درمان، تست تریکوگرام را تکرار کرده و آن را با نتیجه تریکوگرام قبلی مقایسه کنیم .

💧نکات دیگر
در موارد نادر، احتمال بروز حسایست موضعی در ناحیه اسکالپ، نیاز به تغییر فرمولاسیون دارو را ایجاب می کند ولی عوارض جانبی سیستمیک تقریباً هرگز به وجود نخواهد آمد.
در مزوتراپی درمان ترشح بیش از حد سبوم، ترجیحاً از Biotin,Bepanthen و ویتامین C هر سه هفته یکبار استفاده میکنیم .

در خانم های مسن مبتلا به آلوپشی وابسته به سن باید از داروهایی استفاده شود که محرک رشد فولیکولهای باقیمانده هستند.
توجه داشته باشید در بسیاری از افراد، ریزش موی فصلی در بهار و پاییاز اتفاق می افتد. این شکل از ریزش، طبیعی بوده و نهایتاً 4 الی 6 هفته بطول می‏انجامد.

Related Contents
مطالب مرتبط
ممکن است به مطالب زیر علاقه مند باشید ...
نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو
نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو
آموزش, بلاگ, مقالات

✍️ نقش مزوتراپی در درمان ریزش مو : نقش کوکتل های مزوتراپی در رویش مو افزایش میکروسیرکولاسیون موضعی در منطقة تزریق توسط مواد وازودیاتور موجود در کوکتل. تأمین مواد غذایی،

اطلاعات بیشتر
سلوليت چيست
سلوليت چيست
آموزش, بلاگ, مقالات

📌سلولیت یک تغییر ، در شکل ظاهری پوست است که عمدتا در خانم ها بعد از سن بلوغ مشاهده می شود. مشخصه سلوليت حالت پوست پرتقالي يا وجود پستي و

اطلاعات بیشتر
ضــد آفـتاب
ضــد آفـتاب
آموزش, بلاگ, مقالات

اشعه ماورا بنفش خورشید اثرات ثابت شده ای بر روی افزایش انواعی از سرطانهای پوست تـسـریـع و تـشـدید پـیری (چروک ) پوست و بـدتـر شــدن بـرخـی از بـیماریـهای پـوسـتی و

اطلاعات بیشتر
Reviews
نقد و بررسی
نظرات کاربران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا